Gratis verzending bij besteding vanaf € 59,00!

Happy New Colors: woom lanceert twee nieuwe kleuren

1-4-2024

Wenen, 04-03-2023: De internationale fabrikant van kinder- en jongerenfietsen woom zorgt voor nog meer fietsplezier. Het bedrijf brengt de vermaarde woom ORIGINAL namelijk in twee nieuwe kleuren op de markt. De woom-fietsen in de kleuren LIZARD LIME – stralend lichtgroen – en FLAME ORANGE – krachtig oranje – zijn voortaan voor kinderen van 1,5 tot 8 jaar (framemaat 1–4) verkrijgbaar in de winkels en in de webwinkel van woom.

Bij de start van het fietsseizoen van dit jaar brengt woom zijn ORIGINAL-serie, de best lopende productserie van woom en tevens het paradepaardje van het merk, in twee nieuwe kleuren op de markt. LIZARD LIME en FLAME ORANGE vullen voortaan het vrolijke kleurenpalet van de woom-fietsen aan en zorgen naast de kleuren woom red, sky blue en purple haze voor nog meer fietsplezier bij jonge fietsers van 1,5 tot 8 jaar.

Bij woom is het onze missie om miljoenen kinderen enthousiast te maken voor de fiets. Met onze superlichte kinderfietsen kunnen kinderen op een leuke en veilige manier onvergetelijke avonturen op de fiets beleven, waarbij ze ook nog hun vaardigheden verbeteren. Onze fietsen staan bekend om hun uitzonderlijke kwaliteit en vormgeving, die speciaal is afgestemd op de anatomie en behoeften van kinderen. Dankzij het lichte gewicht, de intuïtieve wegligging en de ideale geometrie leren kinderen er sneller en gemakkelijker op fietsen.

Kleurrijk fietsplezier

Dankzij de nieuwe kleuren kunnen jonge fietsers hun persoonlijkheid nog beter tot uitdrukking brengen en genieten ze van nog meer fietsplezier.

“Uit ons marktonderzoek blijkt dat zo’n 80% van de aankoopbeslissingen door het kleurenaanbod wordt beïnvloed. De nieuwe, vrolijke voorjaarskleuren zijn voor kinderen nog leuker, waardoor ze nog enthousiaster op de fiets zitten. Kinderen enthousiast maken voor de fiets, dat is precies de missie van woom,” aldus Paul Fattinger, CEO van woom.

En één ding staat vast: wie als kind al ontdekt hoe leuk fietsen is, gaat als volwassene waarschijnlijk ook meer fietsen, houdt sneller een gezonde en actieve levensstijl aan en is meer geïnteresseerd in duurzame mobiliteit.

De woom ORIGINAL-fietsen in de frisse kleuren LIZARD LIME en FLAME ORANGE zijn vanaf nu verkrijgbaar in de winkels en in de webwinkel van woom.

De woom ORIGINAL 1–4 in een notendop:

• Nieuwe kleuren voor de woom ORIGINAL 1–4: lizard lime en flame orange
  • De woom ORIGINAL is de allround kinderfiets van woom en is in totaal in 6 maten verkrijgbaar – voor kinderen en tieners van 1,5 tot 14 jaar.
  • Het superlichte frame van aluminium vormt het kloppend hart van woom-fietsen. Dankzij dit frame zijn ze tot wel 40% lichter dan andere kinderfietsen.
  • De optimale besturing en ideale ergonomie leveren een veilige rit op. Kinderen leren op intuïtieve en speelse wijze de essentiële motorische vaardigheden onder de knie te krijgen die voor fietsen onontbeerlijk zijn.
  • De ergonomisch gevormde handgrepen hebben een smalle binnen- en een grote buitendiameter, zodat kinderhanden ze goed kunnen vastpakken. Bovendien beschermen ze kinderen bij een valpartij voor een klap tegen het stuur. Ze kunnen worden losgeschroefd en zijn daardoor eenvoudig schoon te maken.
  • De ergonomisch gevormde remhendels zijn goed door kleine handen te bedienen en vereisen weinig knijpkracht. De belangrijke achterrem is voor jongere kinderen gemakkelijk te herkennen aan de opvallend groene remhendel. Dankzij de verschillende kleuren kunnen kinderen de remmen niet verwarren, waardoor het risico op een valpartij ook afneemt.
  • De stuurhoekbegrenzer tussen de voorvork en het frame – alleen bij de kleinere modellen – voorkomt dat kinderen te ver doorsturen en daardoor vallen. Dat levert een veiligere rit op.
  • Of een kind nu op straat, over grind of over een bospad fietst, de lichte woom-banden bieden optimale grip in alle weersomstandigheden en op elke ondergrond, in bochten en bij rechte stukken. Aan de zijkanten van de banden bevinden zich reflecterende strepen, zodat het kind ook goed zichtbaar is bij weinig licht.
  • Tijdloos vormgegeven: de strakke contouren en de duidelijke vorm van de woom ORIGINAL zijn al bekroond met allerlei internationale designprijzen. Dat zijn onder andere de Red Dot Award, de German Design Award en de Design & Innovation Award.

Beeldmateriaal:
Downloadlink, Copyright woom GmbH

Houd er rekening mee dat het beeldmateriaal enkel mag worden gebruikt in samenhang met verslaggeving over woom. Bedankt!

Over woom
woom is een internationale fabrikant van kinder- en tienerfietsen en is gevestigd in het Oostenrijkse Wenen. Het bedrijf is in 2013 door Christian Bezdeka en Marcus Ihlenfeld, beiden fietsliefhebber en vader, in een Weense garage opgericht. Omdat ze de perfecte fiets voor hun kinderen niet konden vinden, besloten ze er zelf een te ontwerpen en maken. Fietsen van woom wegen weinig, hebben een tijdloos ontwerp, zijn gemaakt van hoogwaardige onderdelen en passen goed bij het lichaam van een kind. woom heeft de lat voor luxe kinderfietsen dan ook hoog gelegd. Binnen een paar jaar heeft woom zich in Oostenrijk weten te ontwikkelen van geheimtip tot marktleider. Tegenwoordig is woom ook ver buiten Oostenrijk bekend. In inmiddels meer dan 30 landen, tot in de VS aan toe, rijden kinderen en tieners op woom-fietsen.

Vragen en contact:
Belinda Ableitinger, pr-manager