Gratis levering ved ordrer fra 400 DKK!

Happy New Colors: woom lancerer to nye farver

1.4.2024

Wien, 04.03.2024: Den internationale børnecykelekspert woom sørger for endnu mere cykelsjov ved at lancere den populære woom ORIGINAL-serie i to nye farver. woom cyklerne i farverne LIZARD LIME – en strålende lysegrøn – og FLAME ORANGE – en lysende orange – fås nu til børn fra 1,5 til 8 år (cykelstørrelse 1 til 4) i woom onlineshoppen og hos specialforhandlere.

Ved starten på dette års cykelsæson lancerer woom sin ORIGINAL-serie – wooms mest succesfulde produktserie, som for længst er blevet til producentens kendemærke – i to helt nye farver. LIZARD LIME og FLAME ORANGE udvider wooms farverige cykelsortiment. Sammen med farverne woom red, sky blue og purple haze sørger de for endnu mere køreglæde for små cyklister i alderen fra 1,5 til 8 år.

wooms mission er at få så mange børn som muligt til at interessere sig for cykling. Med superlette cykler ønsker woom at give børn uforglemmelige køreoplevelser, der ikke kun sørger for sjov, men som også fremmer børnenes sikkerhed og færdigheder. woom bikes er kendt for deres unikke kvalitet og ergonomi, der er skræddersyet til børns behov. Med cyklernes lave vægt, intuitive håndtering og perfekt tilpassede geometri lærer børn hurtigere og nemmere at cykle.

Farvestrålende køreglæde

Med de nye farver får de små cyklister nu endnu flere muligheder for at udtrykke deres individuelle stil og komme ud og køre med begejstring.

"Vi ved fra vores markedsundersøgelser, at omkring 80 procent af alle købsbeslutninger er påvirket af farvevalget. De nye, livlige forårsfarver er ekstra attraktive for børn, og derfor glæder de sig endnu mere til cykelturen. Vi arbejder på at gøre børn vilde med cykling," siger Paul Fattinger, wooms CEO.

Når man lærer glæden ved at cykle som barn, er der stor sandsynlighed for, at man også vil cykle som voksen, leve et sundt, aktivt liv og bidrage til bæredygtig mobilitet.

woom ORIGINAL i de friske farver LIZARD LIME og FLAME ORANGE er nu tilgængelige i woom onlineshoppen og hos specialforhandlere.

FAKTABOKS woom ORIGINAL 1–4:

• Nye farver til woom ORIGINAL størrelserne 1 til 4: lizard lime og flame orange
  • woom ORIGINAL er en allround børnecykel fra woom, som fås i 6 størrelser til børn og teenagere i alderen 1,5 til 14 år.
  • Det superlette aluminiumsstel er hjertet i woom cyklerne og gør dem op til 40 procent lettere end andre børnecykler.
  • Optimal håndtering og børnevenlig ergonomi er en garanti for sikre cykelture. Børn lærer de vigtige motoriske færdigheder, der er nødvendige for at kunne cykle intuitivt og legende.
  • De ergonomisk formede greb er smalle på indersiden og passer til børnehænder, men de har en ekstra stor udvendig diameter, der beskytter børnene mod alvorlige skader, hvis de vælter og støder mod styret. De kan også skrues af, så de er nemmere at rengøre.
  • Vores ergonomisk formede bremsegreb kan nemt betjenes med små hænder, der ikke har så mange kræfter. Mindre børn kan genkende den vigtige baghjulsbremse på bremsegrebets markante grønne farve. Farven sikrer, at barnet ikke forveksler bremserne og mindsker risikoen for ulykker.
  • Styrevinkelbegrænseren mellem forgaflen og stellet på de mindre størrelser forhindrer styrt, hvis styret drejes for hårdt og gør derfor cykling mere sikker.
  • På asfalterede veje, grusveje eller skovveje – wooms dæk med lav rullemodstand sørger for optimalt vejgreb i al slags vejr og på ethvert underlag, ligeud og i sving. Refleksstriberne på siden af dækkene giver perfekt synlighed, selv når sigtbarheden er lav.
  • Tidløst design: woom ORIGINAL-cyklernes enkle design og klare former har allerede vundet adskillige internationale designpriser. For eksempel Red Dot Award, German Design Award, Design&Innovation Award o.m.a.

Billedmateriale:
download-link, copyright woom GmbH

Vær opmærksom på, at billederne kun må bruges i forbindelse med artikler o.l. om woom. Mange tak!

Om woom
woom er en international børnecykelproducent med sæde i Wien (Østrig). Virksomheden blev grundlagt i 2013 af de cykelglade forældre Christian Bezdeka og Marcus Ihlenfeld i en garage i Wien. Da de ikke kunne finde en perfekt cykel til deres børn i handlen, besluttede de sig for at udvikle og bygge den selv. Med lav vægt, tidløst design, komponenter af høj kvalitet og en geometri, der er tilpasset børns behov, sætter woom nye standarder for kvalitetscykler til børn. Inden for få år er woom gået fra at være et insidertip til at være førende på markedet i Østrig. I dag er woom kendt langt ud over Østrigs grænser. I over 30 lande – inklusive USA – cykler børn og teenagere på woom cykler.

Spørgsmål og kontakt:
Belinda Ableitinger, PR Manage